sgl-yläbanneri5.png
Writer's pictureWespa

Tällaisia ovat Plejadilaisten avaruuspuvut

Plejadilaiset, kuten monet muutkin avaruuskansat (Galaktinen Federaatio) suosivat yksinkertaisia ja mukavia materiaaleja. Puuvillaa ja sen tapaisia materiaaleja käytetään yleisesti vaatetuksessa ja housuissa on yleensä useita taskuja. Yleisvaatteet ovat kasuaaleja ja niissä vältetään monimutkaisia muotoja ja muuta ylimääräistä. Tämän lisäksi ns. virallisissa tilaisuuksissa ja juhlatilaisuuksissa yms. käytetään erikseen hienompia vaatteita, samaan tapaan kuin esim. Suomessa juhlatilaisuuksissa. Plejadilaiset (Taygetan Plejadilaiset - lähteenä Swaruun video) käyttävät myös avaruusaluksissa sekä monenlaisissa tehtävissä avaruuspukuja. Nämä avaruuspuvut on tehty polymeerisistä komposiittimateriaaleista (monimuotoisista yhdistelmämateriaaleista), jotka muistuttavat kevlaria. Avaruuspuvut ovat kokovartalopukuja (päätä lukuunottamatta) ja säätävät käyttäjälleen optimaalisen lämpötilan joka pysyy samana kovissa pakkasissa tai vaikka kuumalla aavikolla. Tämän lisäksi puvun pinta kestää hyvin iskuja ja iskun kohdatessa kovettuu nopeasti. Puvut ovat myös luodinkestäviä neutralisoiden kineettisen energian (luodit tai esim. nuolet) ja tämän lisäksi puvut suodattavat myös energia-aseiden energiaa, suojellen käyttäjäänsä. Pukujen kanssa käytetään erillisiä kypäriä jos tarkoitus on mennä esim. vaaralliselle alueelle, jossa tarvitaan isompaa suojaa.

Taygetalainen avaruuspuku
Taygetalainen avaruuspuku - Lähde: Swaruun video

Avaruuskokovartalopuvut sisältävät useita systeemejä (mm. energiajärjestelmän sekä AI:n). Taygetalaiset käyttävät niitä aluksilla, vähän niin kuin Star Trek sarjassa. Puvut ovat mustia, mutta sisältävät eri värisiä pinnotteita, joiden väristä tunnistaa avaruusaluksissa Taygetalaisen tehtävän. - Kultainen pinnoite = Korkein johto - Sininen pinnoite = Upseerit -- Keltainen ja punainen = Insinööri/mekaanikko ja aseistus -- Valkoinen ja musta = Siviilit/perus Tämän avaruuspuvun kanssa käytetään myös vyötä, joka sisältää pienen mukana tulevan nollapistegeneraattorin, joka tuottaa energiaa puvun tarpeisiin. Tämän lisäksi puvussa on kommunikaatiojärjestelmä sekä tietokone, joka projektoi interaktiivisen kosketettavan hologrammin, ranteessa sijaitsevasta järjestelmästä. Puku vastaa kosketus- sekä äänikomentoihin. Tämän johdosta puvun omistaja pystyy ottamaan esille esim. pohjapiirustuksia tai haluamaansa informaatiota koska tahansa. Tämä mahdollistaa myös yhteydenpidon naamatusten muihin, vaikka he olisivat toisella puolella alusta.

Nämä polymeeriset komposiittipuvut muuttavat niiden ominaisuutta, niiden läpi kulkevan sähkövirran mukaan ja täten muokkautuvat sellaiseen olotilaan, mitä niiden sisältävä pientietokone säätelee. Pukun istuvuus muokkautuu myös käyttäjän mukaan mukavalle istuvuudelle. Osumaa ottaessa puku pystyy myös korjaamaan itsensä. Avaruuspuvut ovat sietävät paljon kulutusta sekä isompaakin vahinkoa. Avaruuspuvun pitäminen on todella mukavaa, jopa niin mukavaa, että sen käytöstä voi tulla addiktoivaa, ne nimittäin mukautuvat käyttäjinsä liikkeisiin siten, että lihasten kulutus on minimissä ja pukua ei oikeen edes tunne päällä. Tästä johtuen muut vaatteet saattavat ruveta tuntumaan epämieluisilta. Niiden kanssa ei suositella alusasuja koska ne saattavat aiheuttaa epämukavuutta ja huonontaa pukujen käyttötehoa. Avaruuspuvun kanssa käytetään yleensä myös kenkiä, jotka kytketään samaan tietokone- ja energiajärjestelmään puvun kanssa.

Taygetalaiset avaruuskengät
Hahmotelma avaruuskengistä Swaruun videolta

Kengät on tehty samasta materiaalista ja omaavat samanlaisen suojaavan tehon kuin kokovartalopuvut. Niissä on myös magneettisia ominaisuuksia jotka voidaan kytkeä halutessa päälle, jotta käyttäjät voivat tarvittaessa ja halutessa tarttua metallipintoihin. Tämä ominaisuus tulee käytännölliseksi esim. silloin jos alus menettää sen sisäisen keinotekoisen painovoimansa. Tämän lisäksi Taygetalaisilla ja muilla lajeilla on käytössä antigravitaatiokenkiä, jotka ovat isompia ja epämukavampia kuin nämä kengät, mutta ne mahdollistavat antigravitaationsa ansiosta levitaation sekä lentämisen, yhdessä antigravitaatiovyön kanssa (vyö tarvitaan jotta lentäminen olisi kenkien kanssa tasapainoista). Lisätietoa Swaruun videolla.

Jos video ei näy, voit katsoa sen suoraan täältä.

Lähde: Swaruun video @ Youtube - https://www.youtube.com/watch?v=ugU9Pu2GudU

Jos koit artikkelin mielenkiintoiseksi, olisi hienoa jos jaat sitä eteenpäin. Kiitos. 🙏 Kiinnostaako sinua SGL:n jäsenyys?   Jos haluat tukea avaruuselämästä sekä avaruuskulttuureista uutisointia ja saada mielenkiintoisia jäsenetuja (mm. jäsenlehtiä, jäsenkortin, eksklusiivista videomateriaalia jne.), niin voit hankkia Suomen Galaktisen Liiton jäsenyyden. Lisää jäsenyyksistä täällä.

Suomen Galaktinen Liitto logo