Mitä tapahtui kun Taygetalaiset saapuivat ensimmäistä kertaa planeetta Procyonille?

Lyran ja Orionin sotien jälkeen porukka alkoi laajentumaan pois Lyran tähtijärjestelmästä. Noin 300 vuoden jälkeen sen aikaiset Lyralaiset saapuivat Plejadien (Seulasten) tähtijärjestelmään ja siellä Taygeta tähteä kiertäville planeetoille. He asuttivat neljä planeettaa, joihin kuuluin mm. Erra ja Temmer. Erran ja Temmerin olosuhteet olivat suotuisat ja niiden elämä symbioosissa. Luotaimia ja avaruuslaivoja oli lähetetty myös planeetta Procyonia kiertävälle radalle ja siellä oletettiin myös olevan suotuisaa elämää.

Planeetta Prosion Procyon
Planeetta Prosion/Procyon

Procyon on kolmas planeetta, joka kiertää Plejadien Taygetaa, joka tunnetaan myös nimellä 19 Tauri, joka on binäärijärjestelmä yhdessä valkoisen kääpiötähden Sadicleyan eli 19 Tauri B:n kanssa. Procyonin kolonisoinnista tuli lopulta oppikirjaesimerkki siitä miten ei kuulu toimia. Kolonnisointi johti lopulta 47 Taygetalaisen kuolemaan ja vain kolme 50 retkikunnasta selvisi. Ongelma oli se, että Procyonissa oletettiin olevan suotuisaa elämää niin kuin sen lähiplaneetoissakin, tästä oletuksesta johtuen luotaimien tekemä haravointi ja arviointi oli lyhyt ja sinne päätettiin nopeasti lähettä 50 naisen ja miehen retkikunta. Porukka saapui lähelle rantaa, johon he päättivät pystyttää väliaikaisen retkikunnan/base campin. Jo vähän ajan päästä lähialuetta jalan haravoimalla huomattiin kantapään kautta, että siellä oli myrkyllisiä hyönteisiä, varsinkin ampiaisen tapaisia isoja pistäviä hyönteisiä jotka olivat myrkyllisiä. Kaksi retkikuntalaista kuoli pistojen myrkkyyn, ennen kuin heidän kerettiin siirtämään takaisin base camppiin. Myöhemmin sattumukset johtivat toiseen ja retkikuntaan pääsi tunkeutumaan liskomaisia saalistajaolentoja. Lopulta vain kolme retkikuntalaista selvisi raskaan varustuksen sekä selviytymistaitojensa avulla. Tästä tapauksesta tehtiin Taygetalaiseen opetukseen varoittaa koulukirjaesimerkki siitä miten planeettaa ei kuulu kolonnisoida. Kerron keissistä tarkemmin alla olevalla videolla.

Lähteet: youtube.com/watch?v=wsKT5MfmTLQ, youtube.com/watch?v=WjTIoCDe7nw ✅🔊 Kiinnostaako sinua SGL:n jäsenyys?   Jos haluat tukea avaruuselämästä sekä avaruuskulttuureista uutisointia ja saada mielenkiintoisia jäsenetuja (mm. jäsenlehtiä, jäsenkortin, eksklusiivista videomateriaalia jne.), niin voit hankkia Suomen Galaktisen Liiton jäsenyyden. Lisää jäsenyyksistä täällä 33% alennus jäsenyyksistä koodilla NEPTUNUS33

SGL Logo