Marsista löytyi taas elämään viittaavia merkkejä!

NASAn Perseverance-mönkijä on löytänyt Marsista merkkejä orgaanisista aineista, jotka toimivat elämän rakennuspalikoina.

Persevance-mönkijä Marsissa

Orgaanisten aineiden kerrotaan olevan välttämättömiä ainesosia meidän kaltaiselle elämälle. Vielä itse elämää ei ole NASA:n taholta vahvistettu, mutta löytö näyttää, että ainakin elämän rakennuspalikoita on siis ollut ja on Marsissa. Moni kontaktihenkilö sen sijaan kertoo, että Marsissa on kyllä elämää ja älykästä sellaista, mm. maanpinnan alaisissa tukikohdissa. Siellä on tai on ollut, ainakin Alpha Dracoiksi kutsuttuja reptiliaaneja, kertoo Maailmojen Galaktiseen Liittoon ja muihin avaruusporukoihin yhteydessä oleva Elena Danaan. Elena on mm. kertonut miten Maailmojen Galaktinen Liitto aloitti Marsissa puhdistusprosessin, jossa poistettiin invansiivisia lajeja, jotka ovat vaikuttaneet myös mm. Maapalloon. Galaktinen Liitto otti haltuunsa Marsissa olevat tukikohdat, joiden aikana käytettiin editynyttä teknologiaa mm. maanjäristysaseita. Elenan tiedon paikkaansapitävyyttä vahvisti NASA, joka kertoi viikon päästä Elenan intelistä, Marsissa olleen epätavallista seismistä toimintaa. Kyseessä oli suurin koskaan mitattu järistys Marsissa. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun NASA on tietämättään vahvistanut kontaktihenkilö sekä argeologi Elena Danaanin puheita. Elena Danaan ei ole toki ollut ainoa kontaktihenkilö joka on kertonut Marsin tukikohdista, niin myös moni pillinviheltäjä joka on toiminut salaisissa projekteissa Marsissa. Elenan tiedosta tekee kuitenkin vahvempaa se, että se on monesti ajankohtaista ja sen paikkaansapitävyyttä tukee monen muun tahon tieto.

Persecerance on myös kehittänyt uuden tavan analysoida ja kartoittaa Marsin pinnan ominaisuuksia tarkemmin kuin koskaan ennen.

Mönkijän Jezeron kraatterista keräämät näytteet sisältävät orgaanisia molekyylejä, jotka ovat peräisin Marsista, Nasa kertoo.

- Tämä on ensimmäinen kerta, kun olemme pystyneet tunnistamaan ja luokittelemaan nämä molekyylit Marsissa, mikä osoittaa, että Marsissa on tai on joskus ollut elämälle välttämättömiä ainesosia, kertoo tutkimuksen johtaja Maëva Millan Nasan Goddard Space Flight Centeristä.

Aiheesta kertova tutkimus on julkaistu Nature-tiedelehdessä.

Mars pohjoisnavalla lunta
Harva myös tietää, että Marsin pohjoisnavalla on lunta

Tähän asti orgaanisia aineita Marsissa olivat havainneet vain Mars Phoenix -laskeutuja ja Mars Curiosity -mönkijä käyttämällä muita tekniikoita, kuten analysoimalla Marsin kaasukehässä olevia kaasuja. Vettä löydettiin Marsista jo vuonna 2015, mutta NASA on pitänyt hyvin tiukkaa linjaa tietojen jakamisessa, eikä itse elämää ole virallisesti etsitty. Jos etsisit humiksia ja niiden aluksia, niin tuskin ottaisit maanäytteitä, mutta NASA:n tutkimukset ovat silti mielenkiintoisia vaikka keskittyvätkin veden sekä mikobien löytämiseen. Veden löytymistä Marsista, NASA kommentoi vuonna 2015 seuraavasti: Missiossamme etsiä Universumista elämää on tehtävänämme ollut löytää vettä. Nyt meillä on vakuuttavaa tiededataa, joka varmistaa sen mitä olemme kauan epäilleet, kertoo atronautti ja NASA:n tutkija John Grunsfeld

Tämä on suuri kehitysharppaus ja näyttää siltä, että se varmistaa suolaisen veden virtaavan nykypäivän Marsissa, Grunsfeld jatkaa Marsissa tapahtuu paljon enemmän, mitä ns. viralliset tahot kertovat. Kontaktihenkilöiden sekä salaisissa projekteissa toimivien tietomäärä Marsista on kattavaa ja yhteensopivaa. NASA ei uskalla näihin kenkiin astua. Lähteet: nature.com, paranormaaliblogi.net, tekniikanmaailma.fi, thewebmatrix.net Jos haluat tukea avaruuselämästä sekä avaruuskulttuureista uutisointia ja saada mielenkiintoisia jäsenetuja (mm. jäsenlehtiä, jäsenkortin, eksklusiivista videomateriaalia jne.), niin voit miettiä jäsenyyden hankkimista. Lisää jäsenyyksistä täältä.

SGL-logo